Street-smart-lappen van BLOODY CASH (volkszwerver) en THE COVENANT (rock & roll-junkies)
De zwarte komedie/drama BLOODY S. CASH wordt vertoont op silverscreen en tegelijkertijd vertolkt op het podium.
De zwervers nemen alle rommel zelf mee: een heus silverscreen, beamer, zanginstallatie, backline...
Ja, wat de fok, effuh wat anders.
En dit is nog maar één-derde van alles, wat kun je verwachten? Bekijk clip vier: The Robb & Roll Circus.
Dit is de eerste episode van drie. Momenteel zijn de voorbereidingen voor de opnames van Episode 2: ESCAPE FROM MENTAL CARE volop aan de gang.
CD-recensie OOR februari 2009
Powerpop
COVENANT , THE
Welcome To The Real World (EIGEN BEHEER)
Wanneer veertig mensen intekenen op de nieuwe cd van The Covenant komt de band gratis bij je optreden. Compleet met zanginstallatie, backline
en licht. Dat is de kern waarmee The Covenant hun innovatieve concept The Covenant In Your Space lanceert. Een fraai staaltje marketing, dat
wordt ondersteund door de eerste plaat van de Amsterdamse band in tien jaar. De band ontwikkelde zich in die tijd van hardrock naar een eigen
vorm van powerpop, die duidelijk in de jaren zestig en zeventig is gegrondvest.
Troefkaart daarbij is Frank van der Reep. Hij heeft de power van een hardrockzanger, maar kleurt zijn sterke melodieën in met veel emotie en
karakter. Hierdoor ontstijgt de band referenties aan stijlen en genres, maar biedt The Covenant op Welcome To The Real World simpelweg het
beste dat de pophistorie heeft voortgebracht. En dat voor dat geld…
boekingen: (06) 138 670 16 / (020) 463 80 85 (Frank) of mail
De leden van The Covenant
hoef je niets meer wijs te maken, want de groep bestaat
al meer dan twintig jaar. Het begon in 1988 met 'ouderwetse'
hardrock à la Deep Purple en Bad Company, maar na
verloop van tijd veranderde de sound, die tegenwoordig
nog steeds wordt vergeleken met de muziek van
bijvoorbeeld The Cult, Alice in Chains, The Doors en
Danzig.
Het geheel wordt doorspekt met de Jim
Morrison-invloeden van zanger Frank van der Reep. Volgens
het toonaangevende muziekmagazine OOR: "de laatste
echte Nederlandse Undergroundband".